Gold Song #540: „Kiss Me Deadly”

Drugi najpopularniejszy singiel Lity Ford.

Fragment okładki singla „Kiss Me Deadly” (foto: discogs.com)

Lita Ford urodziła się w Londynie 19 września 1958 roku, zatem rocznicowość, jako powód do napisania tego krótkiego tekstu, zdecydowanie nie przejdzie. Podobnie rzecz ma się w przypadku piosenki, którą chcę przypomnieć. Do słuchaczy trafiła on w formie singla w kwietniu 1988 roku, a płyta, którą promowała, ukazała się dwa miesiące wcześniej. Skąd więc pomysł, aby na łamach blogu przywołać utwór „Kiss Me Deadly”?

Dwa tygodnie temu postanowiłem przypomnieć sobie dyskografię Lity Ford. Jej trzecia solowa płyta, zatytułowana po prostu „Lita”, osiągnęła największy komercyjny sukces, który miał przełożenie w następujących statystykach: dwudzieste dziewiąte miejsce na liście Billboard 200, status złota w Kanadzie i platyny w Stanach Zjednoczonych. Chociaż w mojej ocenie wydany dwa lata później materiał „Dangerous Curves” jest albumem dojrzalszym i lepszym, to właśnie „Lita” zostanie zapamiętana jako opus magnum byłej gitarzystki kobiecej kapeli The Runaways. Na taki stan rzeczy złożyło się kilka czynników, jednak najważniejszym był chyba fakt powierzenia posady menadżerki Sharon Osbourne. To dzięki tej postaci Ford podpisała kontrakt z wytwórnią RCA Records, w barwach której ukazał się wspomniany już wcześniej album. To dzięki Sharon w sesji nagraniowej wziął udział Ozzy Osbourne. Pamiętać przecież trzeba, że to kawałek „Close My Eyes Forever” z gościnnym udziałem Księcia Ciemności, jak zwykło się nazywać lidera Black Sabbath, jest najważniejszym utworem w dorobku Ford, pozostając także jedynym singlem wokalistki, jaki uplasował się w pierwszej dziesiątce notowania Billboard Hot 100 (miejsce ósme) i doczekał się sprzedaży na poziomie gwarantującym certyfikat złotej płyty w USA.

Drugim pod względem popularności singlem z płyty wydanej w 1988 roku okazała się piosenka „Kiss Me Deadly”. Numer wyprodukowany przez Mike’a Chapmana (Australijczyk jest między innymi współautorem przebojów Suzi Quatro oraz producentem najlepszych albumów w dyskografii zespołu Blondie – „Parallel Lines”, „Eat to the Beat” i „Autoamerican”) dotarł do dwunastego miejsca Billboardu, a w 2009 roku został uznany przez dziennikarzy VH1 za jedną ze stu najlepszych hardrockowych piosenek wszech czasów (krytycy uplasowali ją na siedemdziesiątym szóstym miejscu). (MAK)

*** *** *** *** ***

Bądź na bieżąco z publikacjami na blogu AxunArts. Zapisz się już dzisiaj do newslettera. Polub blog na Facebooku oraz obserwuj autora na Instagramie i Twitterze.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.