Oryginał vs Cover #42: You Can’t Hurry Love

W dzisiejszym odcinku cyklu Oryginał vs Cover przypominamy jeden z największych przebojów rodem z wytwórni Motown.

Motown to legendarna wytwórnia, której poczynania kreowały i wyznaczały historię soulu. Może będzie to nadużyciem, ale wszyscy artyści z katalogu tego lalebu (m.in. Diana Ross, Stevie Wonder, Marvin Gaye…) odcisnęli znaczące piętno na muzycznych trendach. Swoje pięć minut miała również żeńska formacja The Supremes.

Zespół, w którym jedną z gwiazd była wcześniej wspomniana Diana Ross, rozpoczął swoją działalność w 1959 roku, by już siedem lat później zrobić coś, czego nie dokonała żadna inna żeńska grupa. Otóż panie dzięki płycie „The Supremes A’ Go-Go” stały się pierwszym zespołem złożonym z samych kobiet, który dotarł na pierwsze miejsce amerykańskiego zestawienia Billboard 200. Dodatkowo, utwór „You Cant’t Hurry Love” był numerem jeden na liście singli.

Piosenkę „You Can’t Hurry Love” w 1982 roku odświeżył Phil Collins. Angielski perkusista, wokalista i pianista, który muzyczną przygodę zaczynał w grupie Genesis, na swoim drugim solowym albumie zatytułowanym „Hello, I Must Be Going!” zawarł coverową wersję hitu z katalogu wytwórni Motown. Do dzisiaj jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych utworów wykonywanych przez tego muzyka. (MAK)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.