Krótka piłka #103: „Better Day”, „Footprints vol. 17”, „The Square Tone Adventures”

W dzisiejszym odcinku cyklu Krótka piłka mamy dla Was krótkie recenzje następujących płyt: Dolly Parton „Better Day”, Footprints vol. 17 „Nature Sounds” i Nucleoheart „The Square Tone Adventures”.

Dolly Parton „Better Day”
Jestem fanem Dolly Parton. Może nie całej jej twórczości, ale z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że lubię słuchać jej piosenek i co więcej – robię to dość często. Nie będzie więc żadną niespodzianką jeśli napiszę, że na płytę „Better Day” czekałem bardziej niż na inne wydawnictwa. Premierowy krążek legendy muzyki country to sprytne połączenie bluegrassowych klimatów z ostatniego studyjnego materiału (np. „Just Leaving”) z typowym kowbojskim brzmieniem („Country is as Country Does”), balladami („Somebody’s Missing You”) i popową nutą (singlowa kompozycja „Together You and I”). Nie zabrakło również duetu – tym razem z Kentem Wellsem w utworze „Holding Everything”. I chociaż dzisiejsza Dolly, to nie ta sama wokalistka co przed trzema dekadami, a obecne piosenki nigdy nie dorównają jej hitom sprzed lat („Jolene”, „Here You Come Again”, „9 to 5”, czy niezapomniany duet z Porterem Wagonerem w „Please Don’t Stop Loving Me”), to i tak „Better Day” jest najlepszą autorską płytą Parton od „Little Sparrow” wydanego w 2001 roku.

Footprints vol. 17 „Nature Sounds”
To już siedemnasta odsłona cyklu Footprints. „Nature Sounds” jest chyba najbardziej stonowaną ze wszystkich dotychczasowych płyt, jakie ukazały się w tej serii. Odpowiada za nią Jędrzej Siwek (ten sam, który stał za woluminem czternastym, będącym hołdem dla Grovera Washingtona Juniora). Autor serwuje nam trzydzieści minut cichej, spokojnej i bardzo refleksyjnej porcji dźwięków. Nie ma tutaj hałasu, jest melodia, a zamiast krzyku mamy szept. Pozycja do wyciszenia i odpoczynku. Materiał dostępny jest do pobrania zupełnie za darmo tutaj.

Nucleoheart „The Square Tone Adventures”
Nucleoheart rozwija się w dość dużym tempie. Odnoszę wrażenie jakby z płyty na płytę robił spory krok naprzód. „The Square Tone Adventures” to ciekawy krążek zawierający w sumie sześć kompozycji utrzymanych w eksperymentalnym połączeniem dwóch gatunków: glitch-hopu oraz bit-popu. Jest rytmicznie, wciągająco i momentami odważnie. Żeby nie było jednak tak kolorowo – dopada mnie uczucie, jakbym przy okazji obcowania z „The Square Tone Adventures” słuchał, po dużym przetworzeniu, albumu duetu Plastic Operator zatytułowanego „Different Places”. Szczególnie taka myśl dopada mnie przy czwartym nagraniu. Nie jest to rzecz jasna żaden duży zarzut, a jedyni moje spostrzeżenie. AxunArts jest patronem medialnym wydawnictwa.

Mateusz „Axun” Kołodziej

One Comment

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.