Magister Ninja – Praca magisterska

Recenzja pracy magisterskiej zatytułowanej „Praca magisterska”, decydująca o dopuszczeniu jej autora – zespół Magister Ninja – do egzaminu dyplomowego oraz będąca jednym z trzech elementów oceny końcowej, jaką autor otrzyma od komisji egzaminacyjnej na jej obronie.

Magister Ninja nagrał pracę dyplomową z zakresu współczesnej muzyki polskiej zatytułowaną „Praca magisterska”. Praca koncentruje się wokół szeroko pojętej tematyki muzyki rockowej z połączeniem elementów różnych innych gatunków, co, jak zaznaczył autor, wynika z jego szerokich inspiracji.

Paca dyplomowa podzielona została na 11 utworów, które uporządkowane zostały w taki sposób, aby odbiór całości nie stanowił żadnego problemu dla słuchacza.

„Praca magisterska” koncentruje się kolejno na wątkach społecznych („Urząd Pracy”), egzystencjalnych („Wiatr”, „Cele”) oraz rozważaniach nad uczuciami i relacjami międzyludzkimi („List”). Każdy z rozdziałów poruszający dany temat podparty został odpowiednimi przykładami z życia codziennego oraz czymś, co nazwać można umownie fikcją literacką. Zabieg taki w efekcie końcowym bardzo podnosi wartość wyżej wymienionych fragmentów. Dodatkowo dużym plusem części ujętej tytułem „List” jest ciekawy kobiecy głos śpiewający kolejne wersy tekstu.

W dalszej części pracy Magister Ninja nawiązuje, w trochę humorystyczny, aczkolwiek cały czas profesjonalny sposób, m.in. do utworu „Po robocie” Mezo (rozdział zatytułowany „Urząd Pracy”) oraz „International Hustler” duetu J-Ice z gościnnym udziałem Eddro (bardzo ciekawy rozdział „Supahero $hit”). U podstaw tych fragmentów pracy leżą: dobre obeznanie z rodzimą sceną muzyczną oraz fakt dużego dystansu do niej i rozwinięty zmysł krytyczno-satyryczny, który umożliwiło autorowi skonstruowanie trafnych spostrzeżeń na obrany temat.

Autor wykazał się stosunkowo dobrym przygotowaniem do opracowania wybranego tematu. Świadczy o tym dosyć bogate brzmienie kolejnych rozdziałów, fakt, iż tekst każdego z nich napisano poprawną i zrozumiałą polszczyzną, bez poważniejszych błędów językowych oraz liczne odwołania do cenionych prac z podobnego zakresu tematycznego (przykład umieszczenie w bibliografii utworu „Starszy Pan” Mieczysława Fogga).

Sądzę, że praca autorstwa zespołu Magister Ninja może zostać dopuszczona do szerszego, internetowego obiegu oraz zaprezentowana na koncertach (zarówno tych klubowych, jak i plenerowych). Proponuję ocenę plus dobrą.

Recenzent:
dr Mateusz Kołodziej
Katedra Recenzji Muzyki Popularnej
AxunArts University

3 Comments

  1. Gonzo

    A Sekaku z Magistrem grali wspólny koncert i daj Boże by jeszcze kiedyś zagrali i pewnie mają razem wyjebane na takiego hejtera jak balonik

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.