Wczoraj, 2 listopada, swoją premierę miała najnowsza płyta Bionulora pt. „Vexations EP”.
Bionulor (foto: Piotr Dłubak)
W 2014 roku warszawska oficyna sqrt świętuje dziesięciolecie swojego istnienia. Elementem celebracji jest seria trzycalowych CD-epek różnych artystów. Płyta Bionulora zamyka ten cykl. Materiał, który przygotował Sebastian Banaszczyk, powstał specjalnie na potrzeby tego krążka i po raz kolejny nawiązuje do twórczości Erika Satie. Wychodząc od dźwięków kompozycji „Vexations EP” i będąc wiernym swojej metodzie pracy „100% sound recycling”, Bionulor zaprasza słuchaczy do świata inspirowanego postacią i twórczością francuskiego kompozytora. Co warto zaznaczyć, jest to świat alternatywny, w którym oryginał nie odbija się jak w lustrze, ale przechodzi na jego drugą stronę. Poniżej próbka tego materiału.
Bionulor to jednoosobowy projekt muzyczny założony w 2006 przez aktora i pedagoga Sebastiana Banaszczyka i działający według własnej metody twórczej nazwanej „100% sound recycling”. Oznacza to, że każdy utwór powstaje na bazie obróbki tylko jednego sampla pochodzącego ze specjalnie dobranego materiału źródłowego, bez użycia żadnych dodatkowych dźwięków czy instrumentów.
Bionulor wydał do tej pory trzy albumy: debiutancki „Bionulor” skupiał się na brzmieniach instrumentów muzyki dawnej, szczególnie średniowiecza i renesansu, „Sacred Mushroom Chant” powstał na bazie obróbki ludzkiego głosu (m.in. Marcela Duchampa i Neila Armstronga) oraz „Erik” w całości poświęcony kompozycji Erika Satie „Gymnopédies”. Bionulor stworzył także muzykę do przedstawień teatralnych: „Koriolana” Williama Shakespeare’a oraz monodramu „SKAZAna” poruszającego problem molestowania seksualnego młodej dziewczyny. W 2014 roku przygotował specjalny multimedialny performance „Stary Pisarz” poświęcony Williamowi S. Burroughsowi w roku setnych urodzin amerykańskiego pisarza. (MAK/materiały prasowe)





Dodaj komentarz