FREE SPEECH – amerykański raper prosto z L.A., specjalnie dla RapStrefy mówi o swojej przygodzie z muzyką, tym, że rapuje dla samej przyjemności oraz o planach na przyszłość! Przeczytaj tę rozmowę koniecznie!
Na początek może w kilku zdaniach powiesz coś o sobie?
Free Speech jest świeżą, pamiętną grupą, która rapuje dla dumy, nie cipek. Rozważałem kontynuację ruchu NativeTounges z późnych lat 80/90. Jestem nowym ziarnem postępu, robiącym hip hop będąc zainspirowanym przez społeczeństwo, natchnionym przez klimaty lat ’85-’96. Moja muzyka jest barwną oceną świata, w którym żyjemy – ludzie, miejsca i zmiany. Nie boję się powiedzieć co myślę, nawet jeśli to oddala mnie od masowego rynku. To jest prawdziwa muzyka dla prawdziwych ludzi.
W tym roku nagrałeś mixtape. Powiedz coś proszę o tym projekcie.
Właściwie to mój mixtape, “Calisthenix” jest wspólnym projektem z mc/producentem z LA o ksywce Nameless. To 29 kawałków z ciężkimi bitami i rymami. Pojawia się także Median z Justus League, Just Beats i DJ Spider z Move.meant, Ro Blvd. i inni. Nameless zajął się ogromną ilością produkcji, co jest ciężkie razem z wpływem DJ Premiera, Stoupe’a i Alchemista, ale z jego własnym ponurym, baunsowym klimatem. Ode mnie? Ja mam to flow, które jak usłyszysz to myślisz „jasna cholera!” i pluję do mikrofonu tak, jakby każdy mój wers miałby być moim ostatnim. Cały nasz głód muzyki jest właśnie na tym mixtape’ie. Można go kupić na http://www.freespeechmusic.com.
W tym roku także nagrałeś także album we współpracy z Ro Blvd. Słuchałem tego materiału i muszę powiedzieć: bardzo dobry! Lekkie i przyjemne bity, dobry techniczny rap. Możesz powiedzieć nam więcej o tej płycie, dlaczego pracowaliście razem itd…
Laffy Taffy Rots Your Teeth jest albumem dostępnym za darmo do ściągnięcia, gdzie bity zapewnił Ro Blvd. A ja wypuściłem to, żeby spróbować w kulejącym przemyśle. Hip-hop nie umarł, ale z pewnością jest na wspomaganiu funkcji życiowych. Klasa mainstraemu pokazuje, że wspiera nas jako słuchaczy. Musimy ruszyć poza nieodpowiedzialne pokazywanie seksu, pieniędzy, przemocy i narkotyków. Życie to przecież znacznie więcej. Szacunek dla Little Brother za umieszczenie tej wiadomości w pierwszej kolejności. Budujemy to na tym i ustawiamy scenę na ciągłe poprawki przemysłu.

Rapujesz o West Side’zie, jesteś z L.A. Powiedz coś więcej o hip hopie z Zachodniego Wybrzeża, szczególnie o podziemiu, bo to nas dziś interesuje.
Hip-hop w Los Angeles ewoluował poza stereotypową muzykę gangsterską. Chwalimy się szeroką gamą dźwięków i rozmaitymi umiejętnościami. Znacie kotów takich jak Ras Kass, Living Legends, Dilated Peoples, Planet Asia i Madlib. Każdy wnosi coś nowego. Fani podziemia też są silni. Cóż, przynajmniej pokazują mi miłość.
Pytam o podziemny rap ponieważ widziałem klip do kawałka ‘’Everything is Different Now’’. W Europie artyście z podziemia bardzo sporadycznie nagrywają teledyski. W USA radzicie sobie jakoś z tym.
Cóż, myślę, że w Stanach muzyka jest bardziej komercyjną jednostką. Jest osądzana z szacunkiem do umiejętności marketingowych w odróżnieniu do jakości sztuki samej w sobie. W dzisiejszych czasach, żeby się wybić to ważne, żeby mieć jakiś wizerunek, który może zapewnić kręcenie klipów. To normalne widzieć osobę, która nie ma podpisanego kontraktu z wytwórnią – na przykład mnie – mającą kilka klipów za pasem.
A jakie masz plany muzyczne na przyszłość?
Najważniejszy plan to znaleźć dom, indie albo major (dop. tłum. – rodzaje wytwórni), dla mojej muzyki. Jestem bardzo szczegółowy jeśli chodzi o relacje jakie buduję w biznesie, więc bardzo dokładnie sprawdzam każdą wytwórnię, która się zainteresuje. Nie podpiszę umowy tylko dlatego, żeby mieć to już z głowy. Naszą wizją jest spójność, a oni muszą pokazywać wartość mnie jako artysty.
I ostatnie słowo, może specjalne pozdrowienia dla czytelników RapStrefy?
To na pewno zaszczyt móc sięgnąć poza granice Stanów i połączyć się z globalną społecznością hip-hopową. Dalej wspierajcie prawdziwy hip-hop, a my dalej będziemy wspierać was jako artyści. Uwierzcie w Free Speech i sprawdźcie mnie na http://www.freespeechmusic.com. Szacunek.
Tłumaczenie: Askel
Wywiad z RapStrefa #3 (wrzesień 2006)
Foto: http://www.freespeechmusic.com




Dodaj komentarz